30 Ocak 2008 Çarşamba

DUMLUPINAR UNiVERSiTESi-SUNUS

Dumlupınar Üniversitesi
Sunuş

Üniversiteler, sadece eğitim-öğretim kurumları değil, aynı zamanda bilim ve teknoloji üreten, bulunduğu yörenin ve ülkenin sosyo-ekonomik yönden gelişimine öncülük eden ve üniversite-sanayi, üniversite-toplum iş birliği çerçevesinde bulundukları yöreye büyük kazanımlar sağlayan kurumlardır. Üniversiteler, üstlendikleri görevler ve sağladıkları kazanımlarla, Türkiye Cumhuriyetinin temel kurumlarındandır. Ülkemizin, cumhuriyetimizin geleceğinin üniversitelere, öğretim elemanlarına ve öğrencilere doğrudan bağlı olduğu unutulmamalıdır.

Bu bağlamda, 1992 yılında kurulan Üniversitemizin temel hedefi, her geçen yıl öğrencilerimize daha iyi bir eğitim-öğretim verebilmek, daha çok ve kaliteli bilimsel araştırma ve yayın yapmak, bulunduğumuz bölgenin sosyal, kültürel ve ekonomik yaşamına hizmet etmek, katkı sağlamaktır.

Dumlupınar Üniversitesi, 2005-2006 Akademik Yılı itibariyle 5 fakültesi, 2 enstitüsü, 8 araştırma ve uygulama merkezi, 2 yüksekokulu, 9 meslek yüksekokulu ve yaklaşık 27.000 öğrencisiyle Türkiye’nin büyük üniversitelerinden biri haline gelmiştir.

Üniversitemizde 28 profesör, 11 doçent, 193 yardımcı doçent olmak üzere 232 öğretim üyesi ve 205 öğretim görevlisi, 265 araştırma görevlisi, 54 okutman ve 5 uzman olmak üzere toplam 761 öğretim elemanı görev yapmaktadır.İdari personel sayımız ise 462 ’dir.

Bu yıl en büyük başarılarımızdan biri, içinde 25 öğretim üyesi (uzman hekim) ve 2 diş hekiminin bulunduğu üniversite hastanemizi 10 ay süren bir çalışmanın sonunda açabilmemiz olmuştur. Personelimize, öğrencilerimize ve Kütahyalı vatandaşlarımıza çok kaliteli bir sağlık hizmeti sunabilmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Bunda emeği geçen tüm arkadaşlarıma burada tekrar teşekkür ederim.

Geçen yıl sonbaharda başlayan ve bu yıl devam edip mayıs ayında sonuçlanan çalışmayla kampusümüzün hemen yakınında 500 m. derinlikte 53 0C sıcaklıkta bulduğumuz jeotermal suyu yıl sonuna kadar kampuse getirip yurtlara, hastaneye ve lojmanlara vereceğiz. Gelecek yıl da jeotermal suyu ısınmada kullanmayı planlıyoruz.

Göletimiz ve çevresinde oluşturmakta olduğumuz botanik bahçesi, içinde 5 geyik, 3 kamerun koyunu ve 2 devekuşunun bulunduğu bahçe hafta sonları tüm Kütahyalıların ziyaretine açıktır

Üniversitemizde, öğrencilerimize eğitim-öğretimin yanı sıra, üniversiteli olma duygusunu da yaşatacak imkanlar sunulmaktadır. Bu amaçla sanatsal, kültürel ve sportif etkinliklere ve bu etkinlikleri düzenleyecek öğrenci kulüplerine gereken önem ve destek verilmektedir.

Öğretim elemanlarımızın 2003-2004 eğitim yılı ile 2004-2005 eğitim yıllarında yaptıkları yayınları karşılaştırmak istiyorum. Geçen yıl 593 olan toplam yayın sayısı bu yıl 708 olmuştur. %19’luk bir artış vardır. Yayınları sınıflandırdığımızda, uluslararası makalelerde artış oranı %38, uluslararası bildirilerde artış oranı ise %40 olmuştur. Haziran 2005 itibariyle öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı 3,34’tür. Bu bir Türkiye rekorudur. Bu yayınlarda emeği geçen tüm öğretim elemanlarımı kutluyor, teşekkür ediyorum.

Kütahya Genç İş Adamları Derneği ile yaptığımız iş birliği protokolü çerçevesinde Kütahya merkezindeki işletmelerin sorunlarını çözme ve verimliliğini arttırma çalışmaları yürütülmektedir. Kütahya’da bulunan kamu veya özel sektör kuruluşlarında çalışanlara ihtiyaç duyacakları konularda eğitim vermek amacıyla Sürekli Eğitim Merkezi çalışmalarına devam etmektedir. Ayrıca Kütahya Sanayi ve Ticaret Odası ve KOSGEB desteğiyle, üniversite-sanayi iş birliği bağlamında AR-GE projeleri yürütülmektedir.

Dumlupınar Üniversitesi, en önemli misyonu olan, Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatanın ve milletin bölünmez bütünlüğünü savunan, demokrat, lâik, insan haklarına, hukukun üstünlüğüne ve başkalarının özgürlüklerine saygılı, toplumsal sorumluluk bilincine ve ekip ruhuna sahip, araştırmacı ve sorgulayıcı, rekabetçi, sosyal ilişkileri güçlü bireyler yetiştirme hedefine kararlı ve emin adımlarla yürümektedir.

Prof. Dr. Güner ÖNCE
Rektör

Hiç yorum yok: